niedziela, 20 października 2013

Szarlotka sypana (bez zagniatania, bez jajek)


Szarlotka, którą wykonuje się w 15 minut, z czego 10 zajmuje obranie jabłek? To możliwe :) Znana i bardzo lubiana szarlotka sypana to idealne rozwiązanie dla leniuchów, którzy są miłośnikami ciast z jabłkami. Bez jajek, bez zagniatania, bez bałaganu w kuchni, za to z dużą ilością aromatycznych jabłek z cynamonem :) Czyż nie brzmi idealnie? :) Bardzo polecam! :)


Składniki (na formę 20-22 cm):

1 szklanka mąki
3/4 szklanki cukru
1 szklanka kaszy manny
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
1,5-2 kg jabłek
1 płaska łyżeczka cynamonu
150 g masła (mocno schłodzonego)


Mąkę, proszek do pieczenia przesiewamy do miski. Dodajemy kaszę mannę oraz cukier i całość mieszamy. Jabłka obieramy, a następnie ścieramy na tarce o grubych oczkach. Dodajemy cynamon i delikatnie mieszamy.  Formę do pieczenia smarujemy masłem (dno i boki). Wysypujemy 1/3 suchych składników (wyrównujemy), następnie 1/2 startych jabłek. Późnie ponownie - 1/3 suchych składników, pozostałe jabłka, a na sam koniec ostatnia część suchej mieszanki.  Na górę ciasta ścieramy równomiernie na tarce mocno schłodzone masło bądź kroimy je w cienkie plasterki i układamy (masło i sok z jabłek połączy sypkie składniki). Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do temp. 180 stopni i pieczemy przez ok. 55-60 minut. Przed podaniem posypujemy cukrem pudrem. Smacznego! :)


26 komentarzy:

  1. Wygląda prze-pię-knie. :) Wyobrażam sobie ten maślano-jabłkowy smak i jestem w niebie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :) Faktycznie, można poczuć się niebiańsko w czasie jej kosztowania ;))

      Usuń
  2. cudowna szarlotka, a jaka prosta w wykonaniu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, a jaka radość jak z tych banalnych czynności wychodzi taka pyszność :)

      Usuń
  3. no i super, wykorzystam na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ładnie wyszła :) Robiłam ją już kilkakrotnie :) Szybka i całkiem smaczna :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow, faktycznie to jest maksymalnie szybkie ciasto:)

    OdpowiedzUsuń
  6. To będzie moja przyszła szarlotka! Na bank! Sypanej jeszcze nie robiłam, a wygląda rewelacyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę ją w końcu zrobić, bo szarlotki uwielbiam, ale nie mam talentu do kruchego ciasta... Myślę, że ten przepis jest rozwiązaniem mojego problemu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wielkie rzeczy małym kosztem - cudny przepis dla zabieganych :) Wygląda wspaniale. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawi mnie czy można zamiast jabłek położyć przesmażony rabarbar?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm, nigdy nie próbowałam :) Ale myślę, że można zaryzykować ;)

      Usuń
  10. Zrobiłam i do siebie wrzuciłam :) Jest przepyszna! Idealna!

    OdpowiedzUsuń
  11. Super przepis zrobiłam wczoraj a dziś już nie ma po szarlotce ani śladu!

    Dzięki za pomysł!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Czy można kaszę zastąpic drugą szklanką mąki?

    OdpowiedzUsuń
  13. Tak pysznego i błyskawicznie szybkiego ciasta dawno nie robiłam. Dzięki za przepis! Niech żyją jabłka :D

    OdpowiedzUsuń
  14. jaki matka noworodka i poltorarocznej corci,nie mam duzo czasu wiec ciasto wydawalo sie dla mnie idealne. zrobilam je wczoraj,ale okazuje sie ze czasu nie zaoszczedze,za chwile pieke kolejne-po wczorajszym zistaly okruchy. pycha

    OdpowiedzUsuń
  15. Robiłem dwa razy i piekłem nawet 1,5h i spód nie jest upieczony. Zostaje breja, a za pierwszym razem nawet sypka mąka. Klapa...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najwyraźniej jabłka nie były soczyste i dlatego tak się stało. Następnym razem można też dodać trochę masła na każdą suchą warstwę.

      Usuń

Cześć! Miło, że zajrzałeś do mojego słodkiego królestwa, utkanego przede wszystkim z czekolady. Jeśli nurtuje Cię jakieś pytanie, spodobał Ci się przepis bądź po prostu chcesz zostawić po sobie ślad - pisz śmiało (tutaj albo na maila czekolada.ukane@gmail.com). Za wszystkie wiadomości ślicznie dziękuję i ślę każdemu wirtualny kawałek pysznego, czekoladowego ciacha! :)