wtorek, 13 sierpnia 2013

Rozwiązania istnieją!



Zaburzenia odżywiania, czyli przede wszystkim anoreksja i bulimia, to problem, który dotyka coraz więcej osób w różnym wieku. Jeśli znajdujesz się w tym gronie, pamiętaj - to żaden wstyd, a choroby, które się leczy. Ogólnopolskie Centrum Zaburzeń Odżywiania prowadzi różnorodne formy wsparcia dla osób chorujących na tego typu zaburzenia. Rozwiązania naprawdę istnieją! Sama borykałam się z problemem "chcę koniecznie przytyć" i wiem, jak ważna jest pomoc osób kompetentnych. 


Przez wiele lat poszukiwałam przyczyn problemu, dlaczego moja waga za nic w świecie nie chciała przekroczyć 40 kg, a wręcz tkwiła w jednym punkcie niezależnie od tego, co jadłam. Mówiono mi - taka po prostu jesteś, masz szybką przemianę materii, odziedziczyłaś to po mamie, która w młodość też była przeraźliwie szczupła. Inni lekarze z kolei reagowali wręcz agresywnie - masz zaburzenia odżywiania, okłamujesz zapewne mamę i się odchudzasz! Śmiałam się im wtedy w twarz i przypominałam sobie góry czekoladowych ciast, które mogłam spożywać bez konsekwencji. 

Waga ciągle jednak nie dawała mi spokoju - dość miałam komentarzy "wyglądasz jak anorektyczka", "coś w o ogóle jesz?". Miałam mętlik w głowie i zastanawiałam się - może faktycznie za mało jem? Brakowało mi rozmowy z kimś, kto byłby w stanie mi naprawdę pomóc i doradzić, co czynić. Robiłam więc wszelkie badania na własną rękę. W końcu rok temu jakimś cudem zbadałam hormony tarczycy. Okazało się, że cierpię na nadczynność i nikt wcześniej na to nie wpadł. 

Mając na uwadze moje doświadczenia, z chęcią podjęłam się promocji działań Ogólnopolskiego Centrum Zaburzeń Odżywiania, bo na własnej skórze przekonałam się, że takich problemów nie wolno bagatelizować. Co najważniejsze, organizacja prowadzi różnorodne formy wsparcia dla osób chorujących na zaburzenia odżywiania oraz ich bliskich. Zaliczyć do nich można ośrodek leczenia, grupy terapeutyczne, pomoc e-mail, telefon zaufania oraz działania edukacyjno-informacyjne. Ja nie wiedziałam, gdzie zgłosić się z moim problemem. Ty już wiesz - zrób pierwszy krok i napisz maila bądź zadzwoń. Daj sobie po prostu pomóc. Wszelkie szczegóły i wiele cennych informacji na temat zaburzeń odżywiania znaleźć możecie na stronie internetowej: www.centrumzaburzenodzywiania.pl.

2 komentarze:

  1. Bardzo potrzebna inicjatywa! Niestety, zaburzenia odżywania to problem, który często pozostaje w ukryciu, (póki nie przybierze najdrastyczniejszych form) często bagatelizowany przez znajomych, bliskich.dlatego ważne jest, by osoby zmagające się z chorobą miały możliwość i dostęp do różnego rodzaju form pomocy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą. Ignorowanie takich problemów może się źle skończyć. Tym bardziej trzeba więc o tym mówić...

      Dziękuję za opinię i pozdrawiam! :)

      Usuń

Cześć! Miło, że zajrzałeś do mojego słodkiego królestwa, utkanego przede wszystkim z czekolady. Jeśli nurtuje Cię jakieś pytanie, spodobał Ci się przepis bądź po prostu chcesz zostawić po sobie ślad - pisz śmiało (tutaj albo na maila czekolada.ukane@gmail.com). Za wszystkie wiadomości ślicznie dziękuję i ślę każdemu wirtualny kawałek pysznego, czekoladowego ciacha! :)